Informacja dla Klienta dotyczÄ…ca reklamacji

Informacja dla Klienta

dotyczÄ…ca reklamacji, stanowiÄ…ca integralnÄ… części umowy zawieranej z Klientem

 

Klient Banku Spółdzielczego we Frampolu jest uprawniony do zĹ‚oĹĽenia reklamacji, a Bank jest zobowiÄ…zany do jej rozpatrzenia wedĹ‚ug poniĹĽszych zasad.

1. Klient powinien zgĹ‚osić reklamacjÄ™ do Banku niezwĹ‚ocznie po uzyskaniu informacji o zaistnieniu okolicznoĹ›ci budzÄ…cych zastrzeĹĽenia. Bank rozpatruje reklamacje zĹ‚oĹĽone przez KlientĂłw Banku lub osoby dziaĹ‚ajÄ…ce w ich imieniu:

1) w przypadku KlientĂłw indywidualnych w zakresie:

a) transakcji pĹ‚atniczych w terminie nie późniejszym niĹĽ 13 miesiÄ™cy od dnia zaistnienia zdarzenia,

b) kredytĂłw konsumenckich w terminie nie późniejszym niĹĽ 10 lat od dnia zaistnienia zdarzenia,

c) roszczeĹ„ zwiÄ…zanych z prowadzonym rachunkiem bankowym oraz pozostaĹ‚ych typĂłw skarg lub reklamacji

w terminie nie późniejszym niĹĽ 2 lata od dnia zaistnienia zdarzenia.

2) w przypadku KlientĂłw instytucjonalnych tj. osĂłb fizycznych prowadzÄ…cych dziaĹ‚alność gospodarczÄ… w zakresie:

a) transakcji pĹ‚atniczych w terminie nie późniejszym niĹĽ 1 miesiÄ…c od dnia zaistnienia zdarzenia,

b) kredytĂłw w terminie nie późniejszym niĹĽ 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia,

c) roszczeĹ„ zwiÄ…zanych z prowadzonym rachunkiem bankowym oraz pozostaĹ‚ych typĂłw skarg lub reklamacji

w terminie nie późniejszym niĹĽ 2 lata od dnia zaistnienia zdarzenia.

2. Reklamacja powinna zawierać zastrzeĹĽenia zwiÄ…zane z dziaĹ‚alnoĹ›ciÄ… prowadzonÄ… przez Bank wobec Klienta oraz dane adresowe Klienta. Klient powinien doĹ‚Ä…czyć wszelkie dokumenty zwiÄ…zane z przedmiotem sprawy. Bank moĹĽe zwrĂłcić siÄ™ do Klienta o uzupeĹ‚nienie dokumentacji zgĹ‚aszanej reklamacji, w przypadku w ktĂłrym uzupeĹ‚nienie dokumentĂłw warunkuje rozpatrzeniem reklamacji.

3. Klient moĹĽe zĹ‚oĹĽyć reklamacjÄ™ w nastÄ™pujÄ…cej formie:

1) pocztą tradycyjną kierując pismo na adres korespondencyjny Banku Spółdzielczego we Frampolu: ul. Rynek 16, 23-440 Frampol;

2) telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną (dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku);

3) za pośrednictwem systemu bankowości internetowej;

4) pisemnie lub ustnie w placĂłwce Banku.

4. Bieg terminu rozpatrywania reklamacji rozpoczyna siÄ™ w dniu jej wpĹ‚ywu do Banku.

5. Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji przez pełnomocnika, na podstawie prawidłowo sporządzonego

pełnomocnictwa.

6. Bank udziela odpowiedzi na reklamacjÄ™ w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania, w formie

papierowej lub za pomocÄ… innego trwaĹ‚ego noĹ›nika informacji z zastrzeĹĽeniem, ĹĽe udzielenie odpowiedzi na

reklamacjÄ™ w wybranej formie nie moĹĽe powodować wystÄ…pienia ryzyka ujawnienia tajemnicy bankowej osobom nieuprawnionym. W uzasadnionych przypadkach, gdy zachodzi konieczność przeprowadzenia postÄ™powania wyjaĹ›niajÄ…cego i termin 30-dniowy rozpatrzenia reklamacji nie moĹĽe zostać dotrzymany, Bank przed upĹ‚ywem tego terminu, informuje Klienta o przyczynie opóźnienia; wskazuje okolicznoĹ›ci, ktĂłre muszÄ… zostać ustalone oraz przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.

7. W przypadku, o ktĂłrym mowa w ust. 6. termin rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi przez Bank nie moĹĽe być

dłuższy niż 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji.

8. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Banku w ciÄ…gu 30 dni od otrzymania przez Bank skargi lub reklamacji lub brak przedstawienia uzasadnienia przekroczenia 30-dniowego terminu odpowiedzi na zgĹ‚oszenie, reklamacjÄ™ uznaje siÄ™ za rozpatrzonÄ… zgodnie z wolÄ… Klienta.

9. Bank nie pobiera ĹĽadnych opĹ‚at i prowizji za przyjÄ™cie i rozpatrzenie reklamacji.

10. Klient ma prawo do złożenia odwołania od decyzji Banku do:

1) ZarzÄ…du Banku w terminie 30 dni od decyzji Banku,

2) Arbitra Bankowego - w przedmiocie roszczeĹ„ nie przekraczajÄ…cych 8 000 zĹ‚otych;

3) SÄ…du Powszechnego w drodze powĂłdztwa cywilnego;

4) Rzecznika Finansowego.

11. WĹ‚aĹ›ciwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego w Warszawie, adres korespondencyjny UrzÄ™du: Komisja Nadzoru Finansowego, ul. PiÄ™kna 20, 00549 Warszawy , skr. poczt. 419, 00-950 Warszawa .