RODO

RODO W BANKU

CO TO JEST RODO  â€“ jest to skrót od RozporzÄ…dzenie o Ochronie Danych Osobowych

CEL RODO – ujednolicenie na terenie caÅ‚ej Unii Europejskiej  wytycznych dotyczÄ…cych przetwarzania danych osobowych

CO ZAWIERA RODO â€“ informacje o tym, jakie dane i w jakim celu sÄ… przetwarzane, kto jest ich administratorem, jakim podmiotom mogÄ… być udostÄ™pniane, a także
o prawach przysÅ‚ugujÄ…cych osobom, których dane dotyczÄ…  

INFORMACJE DLA KLIENTÓW BANKU ZGODNIE Z RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. wchodzi w Å¼ycie RozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzÄ…dzenie o ochronie danych), (dalej zwane: RozporzÄ…dzeniem).

W zwiÄ…zku z powyższym informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. bÄ™dÄ… Pani/Panu przysÅ‚ugiwaÅ‚y okreÅ›lone poniżej prawa zwiÄ…zane z przetwarzaniem przez Bank Spółdzielczy we Frampolu (dalej zwany: Bank) Pani/Pana danych osobowych.

Zgodnie z art. 13 RozporzÄ…dzenia informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. aktualne bÄ™dÄ… poniższe informacje i zasady zwiÄ…zane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Bank, tj.:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bank Spółdzielczy we Frampolu (23-440) ul. Rynek 16, nr tel. (84) 685 75 83, adres email: info@bsframpol.pl
  2. FunkcjonujÄ…cy dotÄ…d w Banku Administrator BezpieczeÅ„stwa Informacji staje siÄ™ Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować siÄ™ przez: - adres email: info@bsframpol.pl

      - adres pocztowy: Inspektor Danych Osobowych, Bank Spółdzielczy we, Frampolu, ul. Rynek 16, 23-440 Frampol.

  1. Bank przetwarza Pani/Pana dane osobowe w nastÄ™pujÄ…cych celach:

     1)       w przypadku, kiedy Å‚Ä…czy PaniÄ…/Pana z Bankiem umowa:

  1. a) podjÄ™cia na Pani/Pana żądanie dziaÅ‚aÅ„ zmierzajÄ…cych do zawarcia umowy z Bankiem, w tym w celu dokonania badania zdolnoÅ›ci kredytowej i analizy ryzyka kredytowego (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RozporzÄ…dzenia);
  2. b) realizacji zawartej z Bankiem umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RozporzÄ…dzenia);
  3. c) zarzÄ…dzania ryzykiem, oceny zdolnoÅ›ci kredytowej, ryzyka kredytowego, w tym ryzyka wystÄ…pienia opóźnienia w spÅ‚acie, po wygaÅ›niÄ™ciu zawartej z Bankiem umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RozporzÄ…dzenia);
  4. d) wypeÅ‚niania obowiÄ…zków prawnych ciążących na Banku w zwiÄ…zku z prowadzeniem dziaÅ‚alnoÅ›ci bankowej i realizacjÄ… zawartych umów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RozporzÄ…dzenia);
  5. e) marketingu i promocji produktów i usÅ‚ug oferowanych przez Bank (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RozporzÄ…dzenia);
  6. f) dochodzenia należnoÅ›ci (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RozporzÄ…dzenia);
  7. g) wewnÄ™trznych celów administracyjnych Banku, w tym analizy portfela kredytowego, statystyki i raportowania wewnÄ™trznego Banku (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RozporzÄ…dzenia),

2)  w przypadku, kiedy nie Å‚Ä…czy PaniÄ…/ Pana z Bankiem umowa:

  1. a) podjÄ™cia na Pani/Pana żądanie dziaÅ‚aÅ„ zmierzajÄ…cych do zawarcia umowy z Bankiem,

w tym w celu dokonania badania zdolnoÅ›ci kredytowej i analizy ryzyka kredytowego (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RozporzÄ…dzenia);

  1. b) marketingu i promocji produktów i usÅ‚ug oferowanych przez Bank (podstawa prawna:

 art. 6 ust. 1 lit. a) RozporzÄ…dzenia);

  1. c) zarzÄ…dzania ryzykiem, oceny zdolnoÅ›ci kredytowej, ryzyka kredytowego, w tym ryzyka wystÄ…pienia opóźnienia w spÅ‚acie, po wygaÅ›niÄ™ciu zawartej z Bankiem umowy

(podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RozporzÄ…dzenia);

  1. d) wypeÅ‚niania obowiÄ…zków prawnych ciążących na Banku w zwiÄ…zku z prowadzeniem dziaÅ‚alnoÅ›ci bankowej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RozporzÄ…dzenia);
  2. e) wewnÄ™trznych celów administracyjnych Banku, w tym analizy portfela kredytowego, statystyki i raportowania wewnÄ™trznego Banku (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RozporzÄ…dzenia).
  3. W zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych w celach, które wskazano w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogÄ… być udostÄ™pniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/ Pana danych mogÄ… być:

1)  Biuro Informacji Kredytowej S.A.;

2)  Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o.;

3)  Ministerstwo Finansów, w tym Generalny Inspektor Informacji Finansowej;

4)  Komisja Nadzoru Finansowego;

5)  Biura Informacji Gospodarczej;

6)  Banki, instytucje kredytowe i inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa;

7)  podmioty, które przetwarzajÄ… Pani/Pana dane osobowe w imieniu Banku na podstawie zawartej z Bankiem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzajÄ…ce).

  1. Pani/Pana dane osobowe bÄ™dÄ… przetwarzane przez okres niezbÄ™dny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj,:

1)  w zakresie realizacji zawartej przez PaniÄ…/Pana z Bankiem umowy, przez okres do czasu zakoÅ„czenia jej realizacji, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeÅ„, a w przypadku wyrażenia przez PaniÄ…/Pana zgody na przetwarzanie danych po wygaÅ›niÄ™ciu umowy, do czasu wycofania tej zgody;

2)  w zakresie wypeÅ‚niania obowiÄ…zków prawnych ciążących na Banku w zwiÄ…zku z prowadzeniem dziaÅ‚alnoÅ›ci bankowej i realizacjÄ… zawartych umów, przez okres do czasu wypeÅ‚nienia tych obowiÄ…zków przez Bank;

3)  w zakresie marketingu i promocji produktów i usÅ‚ug oferowanych przez Bank, przez okres do czasu wycofania przez PaniÄ…/Pana zgody na takie przetwarzanie;

4)  w zakresie wewnÄ™trznych celów administracyjnych, przez okres do czasu wypeÅ‚nienia prawnie uzasadnionych interesów Banku stanowiÄ…cych podstawÄ™ tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez PaniÄ…/Pana sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.

  1. W zwiÄ…zku z przetwarzaniem przez Bank Pani/Pana danych osobowych, przysÅ‚uguje Pani/Panu:

1)  prawo dostÄ™pu do treÅ›ci danych - na podstawie art. 15 RozporzÄ…dzenia;

2)  prawo do sprostowania danych - na podstawie art. 16 RozporzÄ…dzenia;

3)  prawo do usuniÄ™cia danych - na podstawie art. 17 RozporzÄ…dzenia;

4)  prawo do ograniczenia przetwarzania danych - na podstawie art. 18 RozporzÄ…dzenia;

5)  prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - na podstawie art. 21 RozporzÄ…dzenia;

6)  prawo do przenoszenia danych - na podstawie art. 20 RozporzÄ…dzenia.

  1. W przypadkach, kiedy przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa siÄ™ na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RozporzÄ…dzenia, tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysÅ‚uguje Pani/Panu prawo do cofniÄ™cia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpÅ‚ywu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofniÄ™ciem.
  2. W przypadkach uznania, iż przetwarzanie przez Bank Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (do organu będącego następcą Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych).
  3. W zakresie, w jakim przetwarzanie Pani/Pana danych nastÄ™puje w celu zawarcia i realizacji umowy z Bankiem, podanie przez PaniÄ…/Pana danych jest warunkiem zawarcia tej umowy. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak konsekwencjÄ… niepodania tych danych bÄ™dzie brak możliwoÅ›ci zawarcia i realizacji umowy z Bankiem.
  4. W przypadku, kiedy Å‚Ä…czy PaniÄ…/Pana z Bankiem umowa lub w przypadku podjÄ™cia na Pani/Pana żądanie dziaÅ‚aÅ„ zmierzajÄ…cych do zawarcia umowy z Bankiem, przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych może odbywać siÄ™ w sposób zautomatyzowany, co może wiÄ…zać siÄ™ ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym z profilowaniem. Dotyczy to poniższych przypadków:

1)  dokonywania oceny zdolnoÅ›ci kredytowej na potrzeby zawarcia umowy z Bankiem, gdzie ocena ta dokonywana jest na podstawie danych zadeklarowanych we wniosku o skorzystanie z produktów i usÅ‚ug oferowanych przez Bank oraz informacji uzyskanych w toku dokonywania oceny (m.in. pobranych raportów z Biura Informacji Kredytowej S.A. oraz miÄ™dzybankowych List zastrzeżeÅ„) w oparciu o zdefiniowany zestaw reguÅ‚ i algorytmów wedÅ‚ug opisanego i zatwierdzonego przez Bank procesu badania zdolnoÅ›ci kredytowej. KonsekwencjÄ… dokonanej oceny jest: automatyczna zgoda na zawarcie umowy, automatyczna odmowa zawarcia umowy lub konieczność podjÄ™cia przez Bank decyzji indywidualnej;

2)  dokonywania oceny ryzyka prania pieniÄ™dzy oraz finansowania terroryzmu, gdzie ocena ta dokonywana jest na podstawie danych zadeklarowanych w dokumentach przedstawionych przy zÅ‚ożeniu dyspozycji lub zlecenia przeprowadzenia transakcji albo przy zawieraniu umowy, w oparciu o ustalone kryteria (ekonomiczne, geograficzne. przedmiotowe. behawioralne). KonsekwencjÄ… dokonanej oceny jest automatyczne zakwalifikowanie do grupy ryzyka, gdzie kwalifikacja do grupy nieakceptowalnego ryzyka może skutkować automatycznÄ… blokadÄ… i nienawiÄ…zaniem relacji;

3)  dokonywania procesu podnoszenia limitu kredytowego, gdzie proces ten dokonywany jest na podstawie aktualnych danych dostarczonych w zÅ‚ożonym wniosku oraz informacji uzyskanych w toku dokonywania procesu (m.in. pobranych raportów z Biura Informacji Kredytowej S.A.) w oparciu o zdefiniowany zestaw reguÅ‚ i algorytmów. KonsekwencjÄ… dokonanego procesu jest: automatyczne okreÅ›lenie dopuszczalnej wysokość limitu do podniesienia, automatyczna decyzja odmowna na zmianÄ™ obecnego limitu lub konieczność podjÄ™cia przez Bank decyzji indywidualnej.